مهارت های ارتباط موثر
مهارت های زندگی (1)(مهارت های ارتباط موثر)
بهمن 21, 1398
روش صحیح ابراز خشم را نیاموخته ایم
بهمن 21, 1398

کتاب جامعه شناسی فرهنگی

جامعه شناسی فرهنگی

با توجه و با استناد به فرهنگ غنی جامعه ایران و تحولات فرهنگی، تاریخی، سیاسی و اجتماعی در این جامعه اما با این تفاسیر بررسی‌های چندان زیادی در حوزه جامعه شناسی فرهنگی صورت نگرفته است که کتاب جامعه شناسی فرهنگی دکتر نسرین دانایی در تلاش است تا این خلا را تا حدودی پر کند.

در حال حاضر ایران نیز مانند بسیاری از جوامع در حال گذار (از سنتی به مدرن) که بدون شک با تغییرات، تعارض‌ها و تضادهایی در عرصه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مواجه بوده‌اند، پژوهش و مطالعات بیشتری در زمینه فرهنگ را طلب می‌کند.

کتاب جامعه شناسی فرهنگی ساکو که براساس سرفصل درسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین شده است که ۸ فصل را دربر می‌گیرد و تلاشی است در جهت تألیف منبعی برای مطالعه دانشجویان و علاقمندان رشته‌های علوم انسانی، اجتماعی و فرهنگی و بقیه رشته‌های مرتبط با فرهنگ و جامعه شناسی فرهنگی.

در فصول اول و دوم کتاب جامعه شناسی فرهنگی ساکو تلاش بر تعاریف و کارکردها و ویژگی‌‌های بنیادین فرهنگ و قلمرو جامعه شناسی فرهنگ و همچنین دیدگاه‌ها و رویکردهای جامعه شناسی فرهنگ می‌باشد. در فصل سوم به ارتباط بین فرهنگ، شخصیت و ارتباط پرداخته شده است. در فصل چهارم ارتباط بین فرهنگ و قشربندی اجتماعی بررسی شده است.

مباحث فصل پنجم کتاب جامعه شناسی فرهنگی ساکو نیز پیرامون تغییرات و تحولات فرهنگی به خصوص در ایران می‌باشد.

در فصل ششم نیز فرهنگ و مصرف‌گرایی مورد توجه است.

فصل هفتم نیز آسیب شناسی فرهنگی، علل، پیامدها و در فصل هشتم برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی بررسی شده است.

 

نام کتابجامعه شناسی فرهنگی
ناشرساکو
مولفدکتر نسرین دانایی
طبقه دانشگاهیجامعه شناسی
شابک۹۷۸۶۰۰۶۰۶۷۷۸۰

 

خرید کتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 8 =